Озерянская икона Божией Матери ― главная святыня и покровительница города Харьков

Озерянская икона Божией Матери ― это почитаемая в Православной церкви чудотворная икона Богородицы. Она признана главной святыней и покровительницей города Харьков, а также всей Слобожанщины (историческая область на северо-востоке современной Украины и юго-западе Центрально-Чернозёмного экономического района России).

Озерянская икона Божией Матери хранилась при Преображенском Куряжском монастыре.

Чудотворный перовообраз иконы пропал во времена гонений на Церковь в 1930-х годах.

Озерянская икона Божией Матери. XVII век Чудотворный Озерняский образ — это покровитель Харькова, Харьковской области и всей Слобожанщины

Официально признано, что чудотворный перовообраз иконы утерян в 1930-х годах. В наше время изображение повреждённого оригинала иконы можно увидеть в первом томе книги Д. И. Багалея, Д. П. Миллера, рассказывающей об истории города Харькова за 250 лет его существования.

Своё название этот образ Богородицы получил по месту обретения. Сейчас там расположено село Нижняя Озеряна.

История обретения чудотворного образа Озерянской Божией Матери

История обретения чудотворного образа Озерянской Божией Матери начиная во времена набегов монголо-татар на земли Древней Руси. Именно тогда на необжитой людьми территории близ Харькова иерей Феодор решил построить хутор с пасекой.

Земля находилась на расстоянии 30 километров от Харькова и 3 километра от города Мерефа. На ней имелось множество оврагов, росли леса и луга, по которым протекала речка Озерянка. В настоящее время здесь находится село Нижняя Озеряна.

Украина, Харьковская область, село Нижняя Озеряна. Именно здесь в конце XVI века обрели чудотворную икону Озерянской Божией Матери

Легенда говорит о том, что в конце XVI века возле села Озеряны малороссийский крестьянин косил траву на берегу реки. Взмахнув косой в очередной раз косой, он услышал глухой человеческий стон. Косарь склонился к земле и увидел на ней в траве рассечённый на две части образ. Крестьянин испугался и опечалился произошедшему.

Чудотворный образ Озерянской иконы Божией Матери обрели в конце XVI века.

Озерянский храм и источник. На месте обретения чудотворной иконы Озерянской Божией матери построили церковь (она слева), рядом с местом обретения образа забил родник (он справа)

Раскаявшись в содеянном, он забрал икону с Ликом Божией Матери и Младенца Иисуса к себе домой. Крестьянин разместил находку в Красном углу и зажёг перед ней свечу. Утром же он увидел, что икона пропала из дома.

Малороссиянин отправился снова на луг косить траву, где и обрёл снова. При этом две часть образов вновь соединились в одно полотно с небольшим уплотнением, похожим на шрам, на месте разреза. Возле Богородичного лика стояла зажженная свеча, а рядом появился новый родник с холодной ключевой водой.

Первым от чудотворного лика излечился архимандрит Севастиан (Юхновский)

Узнав о случае чудесного обретения образа, иерей Федор поспешил сообщить об этом вышестоящему духовному сану ― Обоянскому и Белгородскому владыке Феодосию. Владыка дал благословение построить здесь храм. Так на месте его обретения на левом берегу Озерянки появилась первая деревянная церковь небольшого размера. Её посвятили Рождеству Пресвятой Богородицы. В храме поместили новобретённую икону, которая получила имя Озерянской по протекающей на месте её обретения реке.

Видеоролик: Рассказы о святых. Озерянская икона Пресвятой Богородицы. На 4 минуте 16 секунде автор рассказывает о чудесных исцеления, происходивших возле Озерецкого образа.

Озерянский храм освятили в 1711 году. Озерянский образ Божией Матери источником утешения и исцеления для многих прихожан. Молва об этом быстро разнеслась по округе. Первым исцеление от него получил наместник Святогорского Успенского монастыря Севастиан (Юхновский).

Архимандрит Севастиан славился своей праведностью и благочестием. Он сильно болел в то время, но пешком пришёл из своей обители поклониться чудотворной иконе Богоматери и вылечился.

Благоговея перед чудотворной иконой, иерей Феодор основал Озерянскую Богородичную пустынь

Испытывая благоговение перед чудесным образом, иерей Феодор решил построить на своём уединённом хуторе монастырь. После своего исцеления архимандрит Севастиан поддержал стремление иерея Феодора и пожелал помочь основанию монастыря.

Святогорские архивы говорят о том, что в 1696 году Феодор передал всю свою озерянскую недвижимость Святогорскому монастырю и его настоятелю архимандриту Вассиану Василевскому для основания монастыря.

Чертёж Озерянской Богородичной пустыни. 18 век. Озерянсая Богородичнная пустынь основана в 1711 году иереем Феодором

Основанный монастырь получил имя Озерянской Богородичной пустыни. Произошло это в 1711 году. В обители поселился и сам Феодор. Со временем храм Рождества Богородицы расширили, украсили. Позже поставили ещё одну церковь в честь Рождества Иоанна Предтечи и колокольню с часами.

Хозяйство самого монастыря по меркам того времени считалось небольшим. Братия в 1773 году владела пятью фруктовыми садами, 7 десятинами пашни, 6 десятинами сенокоса, 3 десятинами леса. На 1787 год состав братии такой: игумен Иезекиль Туранский, четверо иеромонахов, один иеродиакон, один монах и послушники.

Озерянская Богородичная пустынь просуществовала до 1787 года

Озерянская Богородичная пустынь просуществовала почти 80 лет. В 1787 году императрица Екатерина II по решению Священного синода из-за малочисленности упразднила Озерянскую Богородичную пустынь. Одновременно закрыли ещё 15 слобожанских монастырей.

Все места, где пребывала Озерянская икона, финансово процветали.

Куряжский Преображенский монастырь, фото до 1917 года. После закрытия Озерянской Богородичной пустыни братию обители перевели в Куряжский монастырь

В Главный храм монастыря разобрали и перенесли в слободу Мерефу. Имущество всех закрытых монастырей забрали в государственную казну. Их братию собрали в Куряжский монастырь. Образ Озерянской Божией Матери перенесли туда же, но в 1788 году обитель тоже закрыли, и икона попала в Харьковский Покровский монастырь.

Её поместили в Покровский храм. Необходимо отметить, что, несмотря на закрытие монастыря, множество паломников желало помолиться перед иконой. Это благотворно сказывалось на процветании тех мест, где она пребывала.

Покровский монастырь XIX веке. Справа расположен Покровский собор, куда после закрытия Озерянской Богородичной Пустыни поместили Озерянский чудотворный образ

Вскоре после закрытия Куряжской обители генерал Андрей Леванидов обратился к Екатерине ІІ с просьбой о её возобновлении. Произошло это в 1796 году на средства тайного советника Петра Сабурова.

Чудотворный образ Пресвятой Богородицы вернулся в монастырь в 1779 году и пробыл в нём 47 лет. В 1836 году монастырь по штату возвели во второклассный.

Крестный ход с иконой Озерянской Божьей Матери разрешил проводить император Николай I

В 1843 году жители Харькова обратились к обер-прокурору Святейшего синода с просьбой о внедрении крестного хода для перенесения Озерянской иконы Божьей Матери из Куряжского монастыря в харьковский Покровский кафедральный собор. 16 октября император Николай I рассмотрел доклад обер-прокурора и утвердил просьбу горожан.

Крестный ход от Благовещенского собора 27 мая 2012 года в честь 20-летия Харьсковского. На хоругвях видна главная святыня Солобожанщины — Озерянская икона Божией матери. Крестные ходы с Озерянским образом проводились с 1844 по 1926 год и их возобновили уже в наше время

Крестные ходы проходили 30 сентября (из Куряжа в Харьков) и 22 апреля (из Харькова в Куряж) по старому стилю в соответствии с престольными праздниками харьковского Покровского собора (1 октября) и Куряжского монастыря (23 апреля).

В это время прекращались занятия в школах города, закрывались торговые лавки и присутственные места. Шествие сопровождалось торжественным пением и звоном колоколов харьковских церквей.

Первый крестный ход с образом Озерянской Божией Матери прошёл З0 сентября 1844 года.

Первый крестный ход состоялся З0 сентября 1844 года. В 1863 году почётный гражданин Харькова купец Никита Павлов подал просьбу в Священный синод. Он просил разрешение переносить во время крестного хода чудотворную икону Озерянской Богоматери в Озерянку.

В связи с этим понадобилось построить на Холодной Горе часовню, которая позже превратилась в приходскую церковь.

Свято-Озерянский храм на Холодной Горе. Харьков. Так как почётный гражданин Харькова купец Никита Павлов подал просьбу в Священный синод переносить во время крестного хода образ Озерянской Бижией Матери в Озерянку, построить на Холодной Горе часовню, которая позже превратилась в приходскую церковь

Летом 1871 года в Харькове разразилась эпидемия холеры. Святую икону стали носить домам харьковчан, магазинам, улицам, площадям и везде служили молебны. В результате мор отступил, горожане ещё больше уверовали в благодатную помощь Озерянского образа Богоматери.

В наше время Озерянская икона Божией Матери признана покровительницей Харьковской области

В 1930-е годы подлинник иконы утеряли. Встречаются отдельные упоминания о нём вплоть до 1926 года. Последний крестный ход с иконой состоялся с 31 августа по 18 сентября 1926 года по маршруту Польна — Белый Колодезь — Волчанск — Графское и обратно.

До нашего времени дошло два старых списка с чудотворного образа. Один из них хранится в Свято-Благовещенском кафедральном соборе Харькова, другой в Свято-Озерянском приходском храме на Холодной Горе.

Видеоролик: Гимн Харьковской области. Утвержден сессией облсовета 15 сентября 2010 год. На 46 секунде хор упоминает в тексте гимна икону Озерянской Божией Матери.

В 2010 году написан и утверждён гимн Харьковской области. В нём упоминается Озерянская икона Божией матери в качестве покровительницы области. Кроме того, в этом же году воссозданную Озерянскую икону обнесли крестным ходом вокруг Харькова в качестве защитницы города.

Чудотворный образ хранится в Свято-Благовещенским кафедральном соборе в Харькове, а список её ― в Свято-Покровском мужском монастыре).

Наиболее полно Озерянский образ описан в работах Д.П. Миллера и Д.И. Баглай

Наиболее подробно оригинал Озерянской Божией Матери описан в «Истории города Харькова за 250 лет его существования» (с 1655 по 1905-й год) за авторством Д. П. Миллер и Д. И. Багалей. Согласно ему икону выполнили на холсте длиной 40 сантиметров и шириной 34 сантиметра. Он закреплён на холсте.

История города Харькова за 250 лет его существования, 1655-го по 1905 годы. Авторы Д. П. Миллер и Д. И. Багалей. В этом труде наиболее полно описан первоначальный образ Озерянской Божией матери

Манера рисования характерна для южнорусской школы иконописи, при этом сам иконописец происходил из простых людей. Об этом говорят грубые очертания фигур, а также широкое использование голубой и красной краски, что характерно для малороссийских икон XVII-XVIII века.

Авторы сочинения утверждают, что чудодейственный образ находился при осмотре в плохом состоянии. Наиболее точно Озерянский образ описали Д. П. Миллер и Д. И. Багалей.

При рассмотрении иконы исследователи увидели на ней Богородицу, одетую в красный хитон с голубым мафорием (длинным) покрывалом. Голова её увенчана короной. Или Матери к Младенцу Иисусу, правая рука указывает на то, что Мария молится, а на сгибе левой руки сидит Младенец-Искупитель.

Иисус нарисован в длинной рубахе красного цвета. На его голове корона и она похожа на корону Богородицы. Вокруг голов Богородицы и Иисуса желтые нимбы, а вокруг фигур на иконе изображены звезды и в верхней части слева и справа – облака.

Копия иконы на стене Озерянского храма в Покровском монастыре Харькова. С Озерянской Богородичной иконы написано много списков, некоторые из них чудотворные

С Озерянской Богородичной иконы написано много списков, при этом некоторые из них существенно отличаются от оригинала. При этом зафиксированы случаи, когда списки также становились чудотворными.

Озерянский образ излечивает болезни

Празднование иконе Озерянской Божией Матери совершается 12 ноября/ 29 июня и в Неделю Антипсхи. Именно в эти дни стоит помолиться чудотворному образу о помощи. Так в чём помогает икона?

С момента своего обретения Озерянский образ исцелял больных, поэтому ему, в первую очередь, молятся об исцелении душевных и телесных болезней.

Крестный ход с Озерянской иконой Божией Матери. Харьков. Многие православные стремятся поклониться Озерянскому чудотворному образу, потому что он помогает при исцелении болезней

Особую силу икона имела на том месте, где её обрели. Здесь исцелялись, хромые, глухие, слепые и бесноватые. Кроме того, широко известна её роль в борьбе с эпидемиями инфекционных заболеваний. Для некоторых непонятно о чём молятся Озерянской иконе Богоматери охотники и рыболовы, но и тут есть весьма интересное объяснение.

Казанская икона Пресвятой Божией Матери. Московский список из Евлоховского. При молитве икона Озерянской Божией Матери уступает лишь иконе казанской Божией Матери

Озерняский образ ― это та икона, которой молятся при исцелении тяжелых переломов, травм, болезней зрения, слуха. При молитве по силе образ уступает лишь иконе Казанской Божьей Матери. На охоте и рыбалке же случаи травмирования далеко не редки

В честь Озерянской иконы Божией Матери сложены молитвы

К чудотворному Озерянскому образу можно обращаться в молитве своими словами. Обычно в такой молитве желательно использовать в любом случае такие выражения на старославянском как: «сыну твоему и богу», «любве христовой нас озаряющая», «светом любве христовой».

Дело в том, что они применяются практически во всех молитвах, обращённых к Богородице. При этом есть акафист, сложенный в её честь. Текст же одной из наиболее известных молитв следующий:

Видеоролик: Чтение Акафиста пред иконой Озерянской Божией Матери. Автор читает молитву к чудотворному образу.

О Преблагословенная Владычице наша Богородице! К Тебе, обретшей благодать пред Богом, во еже родити миру Спаса душ наших, с Ним же у Креста Его молитвою за мир сраспинавшаяся, и Материю Света Им пронареченная, припадающе, молимся.

Призри, Всемилостивая, на нас, Предвечным Советом Пресвятыя Троицы, к благодатному наследию жизни вечныя созданных, жалом же греховным уязвленных и смерти телесней и душевней поверженных сущих, и якоже святую икону Твою Озерянскую пречудне срастивши, всем верным источник чудес от нея источила еси, сице же и нас, на Твою, Богомати, икону, благоговейно взирающих, душевне и телесне исцели, и немощное ес­тество наше, сечением греховным разсекаемое, паки с Богом соедини, и чадами Его Божественныя любве, силою и действием Святаго Духа, нас соделай.

Сердца же наша, Всемилостивая, благодатию Христовою раствори, и волю нашу ко исполнению заповедей Божиих спешну сотвори, ноги же наши на путь мирен — Истину Христову направи. И сице, о Всеблагая, все естество наше любовию к Богу воспламени. Владычице Пресвятая, якоже в тяжком нашествии иноплеменник в пределы наша святою иконою Твоею Озерянскою Православныя люди укрепляла еси, тако и ныне знамением

Лика сего Пресвятаго паству Харьковскую и всех верных чад страны нашея в единомыслии веры утверди, и от тлетворных расколов и ересей злочестивых и иных бед сохрани, Отечеству же нашему незыблемаго мира от Бога испроси, и от всех враг, мыслящих нам злая, нас избави. Верных же Твоих, пред святою иконою Твоею припадаю­щих и в скорбех Тебе молящихся, прошения исполни, и вся, яже ко спасению потребная, всем нам даруй.

Убогия же слезы и воздыхания наша благоприятны пред Богом сотвори и прощение грехов наших испроси. И тако, Преблагословенная Мати, воздвигни нас на благодарст­венное Ти славословие, и в подвизе покаяния нас укрепляющи, неосужденных причастников Пречистаго Тела и Честныя Крове Господа нашего Иисуса Христа по кончине жития нашего быти нас милостивно сподоби.

В час же исхода нашего молитву Матернюю о нас пред Богом сотвори, и бедныя души наша чрез мытарства лютыя, начала и власти тмы, невозбранно в Царствие Небесное, идеже мир и радость безконечная, приведи, — во еже в Церкви Небесней, Тобою, Честнейшею Херувим и Славнейшею без сравнения Серафим, украшенной, непрестанно славословити и воспевати смерти Побе­дителя — Агнца Божия, вземшаго грехи мира.

Ему же, о Благодатная, Тебе ради, осанна и благодарение, слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и со Пресвятым, Благим и Животворящим Духом — Утешителем Святым, ныне и присно, и во веки веков. Аминь!

Акафист Божией Матери, перед Ея иконой, именуемой «Озерянская»

Кондак 1

Взбранной Воеводе, невечерняго Света Родительнице, Божественное знамение спасения — Христа Богомладенца на руку Своею держащи, молитвам Церкве земныя внемлющей, струи животворныя от явленныя иконы Своея Озерянския всем верным источающей, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице. Но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи и щедротами Сына Твоего души наша озари, да зовем Ти: Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Икос 1

Архангел Гавриил, спасение наше предвозвещая, благословенную в женах пронарече Тя, Богородице. Мы же, благовестнику Бога Вышняго внемлюще, велию таинству дивящеся, радуемся; Тебе — знамение Лика Своего Озерянскаго нам даровавшую — Матерь Господа нашего исповедуем, и яко Матери милосердия и щедрот, со благоговением вопием Ти: Радуйся, священное сокровище славы Божией, свещеносяще во Святая Святых светло введенная; Радуйся, благоволения Божия предображение и человеков спасения проповедание. Радуйся, пророческих проречений сбытие многоценное, Христа всем предвозвестившая; Радуйся, о Тебе бо Небесная вся удивишася, зряще Духа Святаго в Тя всельшася. Радуйся, Главизно нашего спасения, Триипостасное естество в Едином Божестве миру явившая; Радуйся, Отроча Младо, Отчее Сияние, мир просветившее, нам родившая. Радуйся, Мати Пречистая, прежде рождества и по рождестве Дева пребывшая; Радуйся, яко о Рождестве Сына Твоего вси земнороднии, спасающеся, возвеселишася. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 2

Видя благочестивый муж веси Озерянския, егда изыде на делание свое, святую икону Твою, Владычице, внезапу косою его разсеченную, со слезами умиления к Лику Твоему повержеся, и со благоговением разсеченныя части в дом свой принесе, слезно прося умилостивления о гресе своем. Егда же воутрии сих не обрете, страхом и скорбию объят бысть, помысли бо гневу Божию на доме своем быти, со умилением возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети хотя тайны сея силу, еюже сокрыся из дому его святая икона Твоя, Владычице, муж сей боголюбивый на место разсечения ея поспеши. И егда же паки сращенну сию обретше, знамение велие в сем уразуме, о нем же иерею Феодору поведа, и людем веси Озерянския о чудеси велие возвести. Тии же о Твоем, Богомати, милосердии слышавше, гласом радования благодарне возопиша: Откуду нам сие, да Мати Господа нашего к нам прииде! Сице умиляющеся, воспеваху Ти таковая: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Имже мир от греха и смерти спасеся; Радуйся, благословен бо Плод чрева Твоего, Имже глава змиева сокрушися. Радуйся, Церкве Христовы, седмию Вселенскими Соборы утвержденныя, присное украшение; Радуйся, веры Православныя, Духом Святым ограждаемыя, непоколебимое утверждение. Радуйся, Препрославленная, во дни нашествия иноплеменник всемощно нас охраняющая; Радуйся, мольбы верных Своих, пред Пречистым Твоим образом приносимыя, милостиво приемлющая, Радуйся, сращением святыя иконы Твоея мужа праведна зело возвеселившая; Радуйся, разсеченное диаволом естество наше Рождеством Сына Твоего паки с Богом соединившая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 3

Сила благодати неисповедимая не токмо от святыя иконы Твоея, Пречистая, верным источашеся, но и во источнице, на месте чуднаго явления ея, хромым хождение, глухим слышание, слепым прозрение обильно подавашеся. Тако бо Твоего Матерняго милосердия бездну неизследимую людие видевше, от недугов душевных и телесных исцеляхуся, сердца же своя в любви Божией утверждаху, с веселием поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея сие неописуемое сокровище веры — Твоего, о Богомати, Лика Пречистаго благословение, и в нем Твой Покров и земли нашея благодатное украшение, иерей Божий Феодор, умиляяся, все имение свое разда и в пределех веси Озерянския, святую обитель — храмину Лику Твоему со пустыннолюбцем Севастианом воздвиже; себе же, в жертву живую — иночествовати в ней, Сыну Твоему и Богу нашему приведе, идеже со инеми пустыннолюбцы о Тебе, Благодатная, радуяся, сынолюбно воспе таковая: Радуйся, Мудрость, Слово и Силу — Сына Отча, из Тебе воплотившагося, миру явившая; Радуйся, Христа — Пасху нетленную мертвым, живым и грядущим уготовившая. Радуйся, Владычице милостивая, Свой Божественный Покров на нас простирающая; Радуйся, Голубице чадолюбивая, утешение благое в сердца наша низпосылающая. Радуйся, Покрове ширший облака, явлением иконы Твоея милостивно нас посетившая; Радуйся, любвеобильная Мати, землю Харьковскую благодатно освятившая. Радуйся, Божия Слова предивное Селение, град наш и люди от нашествия вражия охраняющая; Радуйся, незримая путеводительнице, к небесному Отечеству нас руководящая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 4

Бурю житейских скорбей и напастей в людех утолити хотящи, святую икону Твою на утешение нам даровала еси, Владычице, Юже аки Самую Тя с нами сущую зряще, недоумеюще, взываем: кую Ти похвалу принесем, Заступнице усердная, Яже источник благодатных исцелений пред Пречистым образом Твоим с верою молящимся и Твоея помощи просящим всещедро источаеши, и сице непрестанно нас милуеши, разве неисчерпаемыя щедроты Твоя величающе, благодарственно вопием Триединому Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше ближнии и дальнии людие о пречудном явлении святыя иконы Твоея и о чудесех от нея бываемых, со умилением в святую обитель Озерянскую притекаху, и во всяких скорбех житейских, и в дни нашествия иноплеменник, в надежде спасения своего, о Тебе, Всепетая Мати, уверяшася, и сице ликовствующе, Господа любовию прославляху. Темже и мы, надежду радости сея приемше, о Господе радуемся, Тебе же гласом хваления приносим таковая: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира, — небесе и земли Царице и Владычице; Радуйся, всех верных от зол ограждение и священное прибежище. Радуйся, Благая Утешительнице, нечаянную радость в святей иконе Твоей нам принесшая; Радуйся, душ немощных Целительнице, благость любве Божия нам открывшая. Радуйся, упование на милосердие Божие в сердца наша благодатно вселяющая; Радуйся, теплотою любве Божественныя сердца наша оживотворяющая. Радуйся, одушевленный Храме, Великаго Царя Божественное жилище; Радуйся, Селение Небесное, Херувим пребольше и Серафим превыше. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 5

Боготечней звезде икона Твоя, о Богомати, уподобися, егда святыя — обители Озерянскую, Куряжскую и Харьковскую обтекаше и цельбоносньми струи, неоскудно от нея источающимися, изобильно верных напаяше и, благодатию Святаго духа тех оживотворяющи, телесне и душевне, по вере их, исцеляше. Мы же душевныма нашима очима к Тебе, Первообразу Ея, возводимся, недугов наших исцеления, грехов прощения и Небесным Утешителем душ наших посещения умильно просим, с верою вопиюще о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше икону Твою, Владычице, косою разсеченную и чудодейственно сращенную сущу, и токи чудес от нея изливаемыя, вси людие, со усердием к ней притекающе, Матерний Покров Твой и защищение, надежду и умилостивление в ней разумеваху. Сице и мы, стрелами врага разсекаеми и волнами страстей потопляеми, душевне изнемогающе, в Тебе, о Всеблагая, надежду нашего спасения имуще, дерзающе молимся: услыши нас, грешными усты глаголющих Ти сицевая: Радуйся, Преблагая Покровительнице града нашего, Твоими бо молитвами роди христианстии спасаются; Радуйся, всех греховне блуждающих на путь жизни вечныя добре наставляющая. Радуйся, безумства, лени и страстей силою любве Твоея нас милостивно спасающая; Радуйся, бедныя души наша, огнем Духа Святаго, на подвиг любве согревающая и укрепляющая. Радуйся, всех под Твой покров и защищение Матерые приемлющая; Радуйся, в подвиге веры изнемогающих молитвам их внемлющая. Радуйся, болящия и безнадежныя от одра болезни возставляющая; Радуйся, верная Спутнице, путешествующих и по морю плавающих от всяких бед избавляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 6

Проповедник немолчен благодатныя помощи Богоматере явися человек некий, суху руку имый, иже со слезами умиления к иконе Ея святей припадая, удобь исцеление прият, и о чудеси, на нем бывшем, с радостию и благодарением всей церкви поведа. Мы же, имуще сию источник благодатных исцелений, наипаче же пред Престолом Божиим Заступницы усердныя за всех нас Матернее заступление, со дерзновением вопием любящему нас Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам, паче лучь солнечных, святая икона Твоя, Владычице, в пределех Озерянских, егда губительная язва на страну нашу найде, и многи острием смерти изсече. Людие же, гнев Божий видяще, со слезами умиления ко святей иконе Твоей, о Богомати, повергахуся, и не токмо православнии, но и иновернии, к источнику Твоего милосердия притекавший с верою, исцеляхуся. Сице бо милость Божию Твоими Матерними молитвами на себе видяще, со благодарением воспеваху Ти таковая: Радуйся, в дни мора язвеннаго непреложная наша Надеждо и Спасительнице; Радуйся, всех, в неудобоисцельных недузех страждущих, премилосердная Целительнице. Радуйся, ум наш, небрежением омраченный, благодатными струями, от иконы Твоея изливаемыми, озаряющая; Радуйся, близ смерти сущия и душевне изнемогающия милостивно к жизни возвращающая. Радуйся, светлое благодати познание, о Тебе бо вся силы небесныя хвалятся; Радуйся, надеждо благ вечных, Тобою бо земнороднии к жизни вечней приуготовляются. Радуйся, Мати Предвечнаго Бога, целебную радость верным источающая; Радуйся, Честною Кровию Сына Твоего грехи мира омывающая; Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 7

Хотящи явити людем страждущим Твоея Матерния любве неисчерпаемую щедрот бездну, аки студенцы в пустыни знойней, чудотворныя иконы Твоя и новая знамения от них, о Богомати, даровала еси, да вси в болезнех душевных и телесных неисцельно изнемогающи, и ко Твоему милосердию с верою притекающии, спасение обретают. Тако у иконы Твоея Озерянския немощнии и одержимии, исцеления душ и телес своих приемлюще, с веселием и благодарением воспеваша Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую песнь хваления принесе Ти пажить Харьковская, Мати Врача душ и телес наших, егда некая слепая отроковица с материю своею слезныя молитвы у иконы Твоея Озерянския творящи, внезапну велиим гласом радования возопи: О, мати моя! Свет Божий вижу, тьму непроходную очес моих просвещающий! Людие же, видевше Твоего, о Богомати, благодатнаго врачевания силу, Твоему милосердию себе вверяху, с верою и любовию ко святей иконе Твоей припадающе, таковыми взываху похвалы: Радуйся, Источниче милосердия неисчерпаемый, неисцельных болезней врачевание содержащий; Радуйся, всех оставленных врачами Твоею благодатною силою исцеляющая. Радуйся, дев благочестивых невестительнице и усердная о нас молитвеннице; Радуйся, во искушениих и соблазнах житейских блуждающих ко спасению Путеводительнице. Радуйся, Звездо неугасимая, зрети Бога Вышняго нас просвещающая; Радуйся, растления душевнаго и совести лукавства нас избавляющая. Радуйся, о Тебе бо матери и дщери, и невесты Христовы надежду имуще, спасаются; Радуйся, божественную радость и вечное спасение уповающим на Тя приуготовляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 8

Страшное и ужасное видение людем Божиим бысть, егда у святыя иконы Твоея, Владычице, чудо велие и неизреченное совершися: дщерь бо некая, бесом томимая сущи, хулу страшную на Сию изрекаше, обаче молитв ради Святыя Церкве, наипаче же Твоего предстательства силою, от сего лукавства спасена бысть, и на славословие Твое, Пречистая, подвижеся. Мы же радуемся и, веселимся, яко не посмеются о нас врази наши, ниже погубит нас Господь грех ради наших, молитвами Твоими. Сего ради, благодаряще, о Тебе вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся в вышних пребывающи и нижних, к Лику Твоему святому припадающих, никакоже оставлявши, Богородице. Сице бо человек, духа злаго имый, с верою моляся пред Пречистым образом Твоим Озерянским, Владычице, исцелен бысть, и в радости душевней о благодеянии на нем бывшем, благодарение Тебе принесе. С ним же и на нас, о Всеблагая, во время благопотребно посети и от ловления диаволя души наша сохрани, да не постыдимся, ниже посрамимся, принося Ти сицевыя похвалы: Радуйся, яко именем Твоим, паче всякаго имене, пленения диаволя и всея силы вражия человецы свобождаются; Радуйся, яко призывающий имя твое от клеветы человеческия и внезапныя смерти Тобою избавляются. Радуйся, бедствующим на всяком месте всеусердная Предстательнице; Радуйся, за обидимых, озлобленных и уничиженных присная Ходатаице. Радуйся, Ты бо кающихся грешников из челюстей духов злобы изымавши; Радуйся, Ты бо всех на Тя уповающих в любовь Божию вводиши. Радуйся, красотою девства Твоего воспевати величие Божие нас научающая; Радуйся, Рождеством Сына Твоего грозное смерти жало притупляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 9

Вси сущии в бедах, болезнех и печалех, радостно восхвалим Святую Заступницу нашу, Богородицу, обретшую благодать у Бога, во еже недужныя исцеляти, немощныя укрепляти, плененныя свобождати и стражущия от духов нечистых и прочих бед избавляти. Темже, яко несомненней Предстательнице нашей умильно глаголем: помози и научи нас, о Милосердствующая Мати, волю Божию всегда творити, и пребывати в любви Его, и яко кадило благовонное, непрестанно приносити Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют, что глаголати о Тебе, Мати Божия, видяще тайну необъемлемую и величие неописуемое святаго Лика Твоего, Дево Чистая, даром чудотворений сияющаго и всех, припадающих к нему с верою, цельбоносными дарами снабдевающаго. Мы же, неисчетная благодеяния сия ведуще, аще и от скверных устен наших, обаче умиленною душею и сердцем сокрушенным, дерзаем воспевати Тебе сия похвалы: Радуйся, Отца Небеснаго благоволения предображение, кающихся грешников милосердием Божиим снабдевающая; Радуйся, Едина Мати милосердия, вдов и сирот милующая и питающая. Радуйся, на горе Афонстей, Почаевстей и в иных обителех иконами Твоими преславно чудодействующая; Радуйся, новую купель Силоамскую в пустыне Озерянстей верным на утешение источившая. Радуйся, иноков благоподвизающихся к Отечеству Небесному верная Предводительнице; Радуйся, супружеств христианских благословение и чад их Преблагая Покровительнице. Радуйся, Церкве Небесныя присное радование, земныя же от всех козней вражиих непреодоленное избавление; Радуйся, в вечнем Царствии Сына Твоего, радости неизреченныя верным уготовление. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 10

Спасительное прибежище и Твоего Предстательства уверение, и милосердия Твоего явление — икона Озерянская нам, Владычице, показася, пред Нею же души наша в молитве изливаем и верою Тебе вопием: воззри, Милосердая, на люди Твоя, вся скорби наша и печали утоли, утешение благое в сердца наша низпосли, и спасение вечное душам нашим, Пречистая, испроси, да спасаеми Тобою, Сыну Твоему и Богу нашему благодарно зовем: Аллилуиа.

Икос 10

Стену тверду и от бед ограждение, противу козней вражиих спасительное прибежище, недугов исцеление и ины дары многи в святей иконе Твоей, Владычице, обильно даровала еси нам. Сию благоверный христолюбец, иже ушесы своими зело страдаше, в трикратном явлении видев, со умилением к Той припадая, благодатнаго исцеления сподобися. Тако видяще любве Твоея, Богомати, неисчерпаемое море, дерзающе, молимся: услыши нас убогих, грешными усты глаголющих Ти сицевая: Радуйся, Предвечнаго Царя Родительнице, Церкве Православныя забрало и ограждение; Радуйся, народа нашего от бед Хранительнице, и от всех врагов избавление. Радуйся, наша всеусердная Благодетельнице, паству Харьковскую матерински опекающая; Радуйся, Цвете Небеснаго благоухания, благодатным миром сердца наша растворяющая. Радуйся, незримая Предстательнице, Ты бо воистину крепость наша и спасение; Радуйся, благоутробная и милостивая к человеком, болезней наших надежное исцеление. Радуйся, благая хлебодательнице, дождями ранними и поздними землю нашу напояющая; Радуйся, от враг видимых и невидимых, возстающих на ны, нас избавляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим Ти, Всемилостивая Владычице! Не вемы бо, что сотворим, егда внезапу найде на нас страшный час смерти? На Тя все упование наше возлагаем, и к Твоей святей иконе, юже на утешение нам даровала еси, припадающе, просим: буди милостива к нам грешным и не презри молений наших, но всели в сердца наша печаль по Бозе Спасителе нашем, да пламенною любовию зовем Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарную свещу, во мраце жития сущим неугасимую, зрим святую икону Твою, Всенепорочная, — Твоего милосердия источник, благодать всем источающий, у него же мнози грешницы, кающеся, спасение улучиша, и Твоим ходатайством Царствие Небесное обретоша. Помози и нам, Всемилостивая, да Твоими Матерними молитвами с мудрыми девами Царствию Христову приобщимся, идеже веселящеся вопием Ти таковая: Радуйся, приятное молитвы кадило, за спасение мира у престола Святыя Троицы присно благоухающая; Радуйся, органе молитвы неумолкающия, милосердия Божия миру просящая. Радуйся, равноапостолов и проповедников евангельския истины благодатное вдохновение; Радуйся, верных иерархов Церкве Христовы правило веры и от скорбей избавление. Радуйся, храмов Божиих усердных строителей и верных в них служителей любовию Христовою обогащение; Радуйся, трудолюбивых земледельцев хлебом жизни вечныя насыщение. Радуйся, Божественною красотою Сына Твоего и Бога нашего непрестанно наслаждающаяся; Радуйся, Его же, яко Судию и Бога, о спасении мира неотступно умоляющая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 12

Благодати Твоея земное знамение дати восхотевши, источник чудес неисчетных пажити Харьковстей в иконе Твоей Озерянской отверзла еси, Владычице. В ней же Божественная благодать, еюже Всевышний облагодатствова Тя, знамения и чудеса выну содевает, душевных и телесных недугов исцеление всем с верою притекающим подает. Темже и нам благодати сея помощь у Сына Твоего, Пречистая, испроси, да не погибнем люте без покаяния, но Тобою спасаемии, немолчно поем Единому Светозарному Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще любве Твоея бездну неизреченную, юже изливаеши роду христианскому, благодарно припадающе, молим Тя, Богородице: яко в животе сем, тако и в страшный час смерти не остави нас, но ускори на помощь и, яко воистину Матерь Божия и над всеми владычествующая, от лютых мытарств и руки бесовския души наша исхити, и Сыну Твоему и Богу нашему спасены приведи, да якоже на земли, тако и на небеси, со всеми святыми воспеваем Ти таковыя похвалы: Радуйся, щедрот бездно, от начала веков во главизну нашего спасения предъизбранная; Радуйся, источниче любве неизреченныя, Материю милостивою Страстотерпцем Голгофским миру указанная. Радуйся, у Креста Сыну Своему сострадавшая, и с Ним мир возлюбившая; Радуйся, Церковь Сына Твоего от всех зол избавляющая, род христианский возвеличившая. Радуйся, цвете девства неувядаемого, венец всех добродетелей в Себе сплетшая; Радуйся, радуго Божественнаго Знамения, небесныя и земныя у Престола Божия Собою совокупльшая. Радуйся, всесвятый бо Лик Твой, благодатию и жизнию дышущий, яко рай Божественный, на Тя взирающим; Радуйся, превыше Небес Превознесенная, Отрадо и Утешение непрестанно Тя величающим. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

Кондак 13

О Преблагословенная Мати Христа Бога нашего, Церкве Небесныя предивное украшение, земныя же щит и утверждение, всем во всяких скорбех Матернее заступление, и среди соблазнов мира сего благодатное душ наших озарение! Приими, Всемилостивая, сие убогое моление наше, пред Пречистым образом Твоим Тебе приносимое, и умоли Всеблагаго Бога явити милость Свою на ны и на народы наша, во еже в силе и благодати Духа Святаго всякое зло препобеждая, николиже в любви Божией не насытитися, и тако чистым сердцем зде и в будущем веце воспевати святых Святейшему Слову: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Озерянская икона божией матери

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *